Πολιτιστικό πρόγραμμα “Μαζί”

2014-2015, ΕΠΑΛ Αιγινίου
μαζί με Ρία Φελεκίδου

Με την ένταξη όλων των μαθητών και καθηγητών του σχολείου σε ποικίλες ομάδες ενδιαφερόντων, θα κινητοποιηθούν ναρκωμένες ή αναξιοποίητες δεξιότητες και των μεν και των δε, αλλά κυρίως θα δημιουργηθεί ένα νέο τοπίο στις σχέσεις όλων των εμπλεκόμενων στη σχολική διαδικασία.

Το πρόγραμμα  εμπλέκει στοχευμένα όλο το σχολείο και αυτό του προσδίδει έναν πιλοτικό χαρακτήρα.

Στοχεύει στην αφύπνιση και κατάκτηση όλων των τρόπων και ειδών επικοινωνίας καθηγητών μαθητών τελείως έξω απ’ το στερεότυπο της σχέσης καθοδηγητή – καθοδηγούμενου, με την αφορμή των κοινών ενδιαφερόντων τους, στο πλαίσιο ομάδων ενδιαφερόντων και μιας ουσιαστικής αμοιβαιότητας. Ο βιωματικός χαρακτήρας των δράσεων και ο πολλαπλός χαρακτήρας της υλοποίησής τους θα επιτρέψει την κατάκτηση του στόχου της νέας μορφής επικοινωνίας, μέσα από ποικίλα κανάλια, ενώ ο προσχεδιασμός τους θα επιτρέψει τη σφαιρική και πολύπλευρη προσέγγιση του θέματος και τη δυνατότητα της περαιτέρω αξιοποίησης των θετικών αποτελεσμάτων άμεσα στο πλαίσιο μιας ανοιχτής παρουσίασης και έμμεσα με τη μεταφορά και ενσωμάτωσή τους στη σχολική πράξη.

Παιδαγωγικοί στόχοι

1) Την υιοθέτηση μιας νέας λογικής και ενός νέου τρόπου σκέψης από καθηγητές και μαθητές, έξω από κοινωνικά στερεότυπα και προκαταλήψεις τα οποία συρρικνώνουν συχνά τη δυναμική των ομάδων και την επίτευξη αποτελεσμάτων.

2) Τον επαναπροσδιορισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο σύνολό της με την επέκταση και αξιοποίηση της βιωματικής εφαρμογής της αμοιβαιότητας στις σχέσεις καθηγητών μαθητών.

3) Την ουσιαστική προσέγγιση κι επικοινωνία μαθητών καθηγητών.

4) Την ουσιαστική βελτίωση των μαθησιακών και παιδαγωγικών αποτελεσμάτων.

5)Την κινητοποίηση της δημιουργικότητας των μαθητών μέσα στο ασφαλές περιβάλλον του σχολείου, αλλά έξω απ’ το σφιχτό κλοιό του ωρολόγιου προγράμματος.

6) Την κινητοποίηση δεξιοτήτων των μαθητών, παραγνωρισμένων ή σε αχρησία μέσα στη σχολική διαδικασία.

7) Την αύξηση της αυτοπεποίθησης και τη βελτίωσης της κοινωνικής ζωής όλων των μαθητών και ιδιαίτερα των περισσότερο περιθωριοποιημένων και αδιάφορων για τη σχολική ζωή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *