Δράση δημιουργικής γραφής και ρομποτικής

Ευχαριστώ πολύ την κα Δριστά δασκάλα του 3ου Δ.Σ Αιγινίου και τον Διευθυντή του σχολείου Κο Ζάικο για την πρόσκληση.

Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται μία πιλοτική δράση που υλοποιήθηκε σε δημοτικό σχολείο, σε αίθουσα διδασκαλίας 13 μαθητών της ΣΤ’ τάξης, που αποτελούνταν από 9 αγόρια και 4 κορίτσια. Οι μαθητές δεν είχαν προηγούμενη επαφή ή γνώση στη ρομποτική.

Ο βασικός σκοπός της δράσης ήταν να εξοικειωθούν οι μαθητές με τα ρομποτάκια EDISON και να παράγουν, με αφορμή τα οπτικά ερεθίσματα που είχαν  από αυτά, μικρές ιστορίες.

Οι στόχοι ήταν  οι εξής όσον αφορά:

τον γνωστικό τομέα

  • Ο κάθε μαθητής να περιγράφει τι είναι ένα ρομπότ και να θυμάται ότι υπάρχουν διαφορετικά είδη.
  • Να παρατηρεί τον τρόπο που συμπεριφέρεται το ρομπότ.
  • Να επαληθεύει τον ορθότητα κάθε κώδικα, ανάλογα με την κίνηση του ρομπότ.
  • Να διατυπώνει τη λειτουργία του ρομπότ.

τον τομέα δεξιοτήτων

  • Να ανακαλύπτει ο κάθε μαθητής τα βασικά του μέρη και τον τρόπο που το EDISON διαβάζει μέσω γραμμωτού κώδικα εντολές.
  • Να συνδυάζει τις αισθήσεις του ανθρώπου με το αντικείμενο.
  • Να προγραμματίζει το ρομπότ.
  • Να σχεδιάζει έναν χώρο και να δημιουργεί πρόβλημα επίλυσης.
  • Να φαντάζεται από τα οπτικά ερεθίσματα χαρακτήρες και την ιστορία τους.
  • Να πειραματίζεται μέσα από τις λειτουργίες του.
  • Να χρησιμοποιεί διαφορετικές πηγές ερεθισμάτων για το EDISON (φως, ήχο, εμπόδια).
  • Να οργανώνει τις ιδέες του και να παράγει έργο.

τον τομέα στάσεων

  • Να συζητάει και να συνεργάζεται σε ομάδες για το σχεδιασμό ιστοριών.
  • Να παρουσιάζει το έργο του.
  • Να αποδέχεται το στάδιο εργασίας της τάξης και την σειρά συμμετοχής του.
  • Να υποστηρίζει την προσπάθεια των άλλων και να τους παρακινεί.
  • Να ενισχυθεί η αυτοπεποίθησή του και η ενεργός συμμετοχή του.

Η μέτρηση επίτευξης των στόχων έγινε με την παρατήρηση καθ’ όλη τη διάρκεια της δράσης των παιδιών από τις υπεύθυνες εκπαιδευτικούς και την τελική ολοκλήρωση και παράδοση έργου από κάθε ομάδα.

Τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν ήταν δύο ρομποτάκια EDISON, λευκά χαρτόνια, μαρκαδόροι, φύλλα δραστηριοτήτων της EDISON, χαρτιά και μολύβια και οτιδήποτε μέσα στην τάξη μπορούσε να αξιοποιηθεί κατά τη διάρκεια μιας εργασίας (για παράδειγμα μπουκαλάκια νερού, φακός).

dav
dav

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *