Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ

(Υλοποίηση με τη συγχρηματοδότηση Ελλάδας και Ε.Ε. Υπέυθυνοι συντονισμού από το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών & Μουσείο Τεχνολογίας «Noesis»)

Τίτλος: «Escape Room: Συνδυάζοντας τεχνολογία, θέατρο, δημιουργική γραφή»

Το συγκεκριμένο δωμάτιο διαφυγής δημιουργήθηκε αξιοποιώντας εργαλεία:

  • Θεάτρου: ασκήσεις εμπιστοσύνης, θεατρικό παιχνίδι, αυτοσχεδιασμούς κ.ά.
  • Τεχνολογίας: γυαλιά εικονικής πραγματικότητας, προγράμματα δημιουργίας βίντεο (ενδεχομένως και 360ο), ρομποτική κ.ά.
  • Δημιουργικής γραφής και θεατρικής γραφής μέσω αυτοσχεδιασμού.

Μία αίθουσα του σχολείου διαμορφώθηκε με τον κατάλληλο εξοπλισμό σε escape room βασισμένο σε συγκεκριμένο σενάριο, πηγή έμπνευσης του οποίου αποτέλεσε η πετυχημένη σειρά δράσης «La casa de papel». Στο χώρο ισχύουν οι κανόνες των escape room με χρονομέτρηση, συγκεκριμένο αριθμό επισκεπτών, γρίφους διαφόρων κατηγοριών και θα αφορά ηλικίες συμμετεχόντων 13 ετών και άνω.

Μέσα από δράσεις θεάτρου, δημιουργικής γραφής, προγραμματισμού-ρομποτικής, καταγραφής και ανάλυσης ερωτηματολογίων, δημιουργίας ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων φωτισμού και ήχου, επεξεργασίας φωτογραφίας και βίντεο, παρασκευής εδεσμάτων, πειραμάτων κ.ά. οι μαθητές και η τοπική κοινωνία γνώρισαν μία καινοτόμα και ευέλικτη επιχειρηματική δραστηριότητα.

Οι μαθητές μπόρεσαν να  ενεργοποιήσουν την φαντασία τους, τη διάθεση για συνεργασία και ομαδικότητα, να ξεκαθαρίσουν τους στόχους τους, να αποκτήσουν έναν τρόπο σκέψης πολυπρισματικό («out of the box»), να αναπτύξουν την αυτοεκτίμησή τους και να εξελίξουν δεξιότητες όπως η κριτική σκέψη, η ανάληψη πρωτοβουλιών, η επιχειρηματικότητα και το σχολείο να αποτελέσει ένα εξαιρετικό παράδειγμα οργανισμού που επιδιώκει παράλληλα και την εξωστρέφεια μέσα από μοναδικές καινοτόμες δράσεις.

Το σχέδιο παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία σε Διεθνές συνέδριο στην Κέρκυρα και αναμένετε να παρουσιαστεί σε Διεθνές συνέδριο στη Δανία, αρχές Οκτώβρη.

Η απήχησή του και τα σχόλια από τους συμμετέχοντες απέδειξαν ότι τα σχολεία και οι μαθητές έχουν δυνατότητες και ικανότητες για να προσφέρουν κάτι μοναδικό στον τόπο τους αξιοποιώντας εργαλεία όπως η τεχνολογία, η δημιουργική γραφή και το θέατρο.

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι η μέχρι τώρα έρευνα έχει αποδείξει ότι δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο στην Ελλάδα, όσον αφορά τον συνδυασμό των προαναφερόμενων εργαλείων.

Δημιουργική γραφή – Ποίημα ή flash fiction

  1. Μια φορά κι έναν καιρό
    ταξίδεψα σε μια σκοτεινή θάλασσα.
    Η θάλασσα αυτή ήταν γεμάτη αίμα.
    Αφέντη! φώναξα. Στείλε μου βοήθεια.
    Και τότε από τον ουρανό
    έπεσαν τρεις γυμνές γορφόνες.
    Ούτε ουρά όμως είχαν ούτε πλοκάμια.
    Μα με έσωσαν.
  2. Στη σκοτεινή πλευρά του δρόμου
    κείτονται γυμνές δύο φιγούρες
    σαν χταπόδια με πλοκάμια
    και γύρω μας αίμα πολύ
    που να φανταζόνταν ο αφέντης
  3. Η σκοτεινή νύχτα
    άπλωσε τα πλοκάμια της
    πάνω στις γυμνές νεράιδες
    πνίγοντάς τες
    στο αίμα του αφέντη
  4. Στα σκοτεινά σοκάκια της ζωής
    Μπλέκω στα πλοκάμια της μαφίας
    Γεμίζω τα χέρια μου με αίμα
    σκοτώνοντας γυμνές γυναίκες
    Παίρνωντας το μετάλλιο
    του μέγα “Αφέντη”
  5. Κάποτε ένας αφέντης έπρεπε να θυσιάσει την κόρη του. Αυτή έπρεπε να είναι γυμνή. Έτσι ώστε να την θυσιάσουν και να χυθεί αίμα. Θα τάιζαν το τέρας με τα πλοκάμια το πτώμα της. Αυτός έχει μείνει ένας ζωντανός θρύλος

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *